torsdag 26 juni 2008

Regn, regn, regn

Vaknar tidigt och hör hur det smattrar försiktigt på rutorna. Den svala morgonluften som kommer från det det öppna sovrumsfönstret smeker min klimakterievarma kropp och efter en lång stund lyckas jag somna om en timme. Märkligt att det är så svårt att vakna andra gången!
Ingen idé att sova länge dagen är fylld med göromål !
Snickaren kommer, ny dammsugare ska inköpas, förbereda allt som ska med inför återresa till stugan efter operation. Dvs böcker, vishäften till två olika kräftskivor om inte snälla Sonen kan fixa tills de kommer. Hämta medicin, packa kläder till kvällens resa till Skåne inför en begravning, tanka bilen och inte glömma att lägga in plädarna i bilen.
Plädarna är två fleeceplädar som Mannen och även jag suttit på och svept in oss i för att de ska få vår doft. Bara utifall Dottern skulle bli med hund på väg hem från Skåne!
Enligt Cesar (som talar med hundar) så är doften viktigast för hunden sen kommer syn och sen hörsel. Mycket intressant och lärorik bok!
Mannen i mitt liv som älskar hundar men säger nej pga att han inte kan tänka sig att lämna hunden ensam är nu väldigt intresserad av att Dottern skaffar hund för då kan han ju få vara daghusse och det är ju ingen dum idé.
Och den första kontakten blir då fleecepläden som doftar Daghusse! :)
Precis innan jag skulle somna igår kom frågan:
Ska vi inte skaffa koppel, hundkorg och matskålar utifall?
Prata om någon som längtar!

Inga kommentarer: