onsdag 2 juli 2008

Semester, sjukskrivning och kollo

Semester för Mannen, sjukskrivning för mig och kollo för lilla Tessan! Och vilken tur vi har ett alldeles fantastiskt väder! Vaknade vid 5-tiden imorse inte pga vovven utan bara ändå och var utvilad. Det är klart jag som inte kan eller har mycket svårt att sitta längre än 4 minuter satt förhållandevis mycket igår pga foten men dock ej tillräckligt eftersom foten är jättesvullen blålila och fortfarande blöder. Nåja jag satt tillräckligt mycket för att vakna utvilad. Mannen sov, Tessan snusade i sin korg och jag låg en stund till men sen vara det bara att kliva upp. Solen strålade från en klarblå himmel altangolven var fuktiga av dagg och havet var alldeles blått och det var varmt redan så dags på morgonen.


Med kryckan i ena handen haltar Tessan och jag iväg och hämtar morgontidningen. Sen får jag syn på spirande ogräs i mina nyanlagda rabatter, fy! Måste åtgärdas direkt! Medan jag tar mig an skyffeljärnet i den lediga handen springer Tessan upp på berget och tar sig en tur, bra hon börjar acklimatisera sig och utvidga sitt revir. Får se hur det går i eftermiddag när vi ska ut med båten! Just nu ligger hon på en pall på framsidans altan och bevakar sitt revir kollar att ingen kommer för nära hennes flock! Hon ser precis ut som de tempelhundar hon stammar från kan jag tänka!

Inga kommentarer: