torsdag 3 juli 2008

Visst var hon helt underbar i flytväst!


Lilla Pyspys alltså! Hon lystrar inte till Tessan utan bara till Pyspys vilket nog egentligen betyder "pusspuss".

Snäll och foglig som hon är var det inga problem att sätta på västen inte heller att lyfta henne över bord och sätta henne på sin filt framför styrpulpeten. Vi gick lugnt ut ur hamnen men väl utomskärs älskar ju Mannen att dra på så då fick jag ta lilla Pyspys i famn för att hon inte skulle fara över bord. Vi satte oss tillsammans framför styrpulpeten och hon tryckte sig intill mig i fartvinden. Jag funderade hur detta skulle bli! Men väl framme vid smyghålet in till Smögen var farten mycket lägre och hon satte sig längst fram i fören och tittade, tittade och tittade ! Mellan Smögen och Väjern ökade Mannen farten och desto fortare han körde desto ivrigare blev hon att stå så långt fram i fören som möjligt!

Som Sonen sa " vilken tur att ni har en Havshund och inte fick en Havskatt!

Dessutom fick hon vara ensam 2 timmar i em medan vi åkte och handlade och det var inga som helst problem.

Varm är det det blåser frånlandsvind och vi har 28 grader varmt så alla söker skugga det var t.o.m varmt ute på öppna havet! Jag klagar inte tycker det är underbart och vattnar mina nyplanteringar på natten.

Inga kommentarer: