måndag 15 oktober 2007

Började veckan bra????

Njae, jag och en kollega som är ledig varje fredag blev inkallade till chefen tidigt i morse, just för att vi inte var här i fredags. Han ville lämna samma information till oss som de övriga kollegerna fått innan helgen (och lite förberedd var jag för hans sekreterare hade redan meddelat mig i fredags när hon ringde för att höra hur jag mådde). Informationen var att det ska göras besparingar och sammanslagningar av de olika enheterna i koncernen vilket innebär att just den enheten jag arbetar på kommer att slås sönder (+ två enheter till) och tas in i någon av de kvarvarande fem + att det ändå ska bildas en ny enhet. Detta innebär att vi som arbetar i aktuella enheter som "ensamvargar" dvs har ensamarbete typ personalchef, ekonomichef, kvalitetschef, + sådana som jag kommer att bli övertaliga. Övertalig, jaha det blir en ny erfarenhet!Kan ju innebära tusen nya möjligheter, lite spännande tanke! Men det kommer att kännas sorgligt att lämna sina arbetskamrater, den trygga miljön som jag nu återvänder till efter alla mina strapatser "ute på fältet"
Jag vet inte än om veckan började bra men min magkänsla och stora nyfikenhet på livet och att se bakom nästa hörn säger mig att det kommer någonting nytt och spännande ut av det här!

Inga kommentarer: