fredag 12 oktober 2007

Så snopet!!!!

Hade laddat upp med allt, den bärbara uppdaterad med de program som jag behövde fotoprogram mm, kamera batterier osv starta upp en blogg (med hjälp förstås men med mycket tydliga instruktioner) för att dokumentera och förmedla tankar och bilder kring resa till Karibien men....... hade glömt en kabel till nätanslutning hemma i Sverige!!!!!!
Nåja! Såhär i backspegeln så.... Måste jag välja på att vandra under stekande sol 1,5 - 2 mil om dagen på dammiga eller regnfyllda vägar utan vatten eller mat med gamar cirklande över huvudet eller blixtar med 1. 2 . 3 sek mellanrum och inte få plats på albuerget eller få plats på albuerget, bli biten av vägglus, som en av kamraterna blev, fruktansvärd!!!! klåda och bölder och tillsammans med människor från nio olika nationer som alla talar olika språk men ändå förstår varandra när vi jämför blåsor och solsveda delar varandras mat och vin. Eller åka på en kryssning som är ett flytande 5 stjärnigt hotell med 3500 passagerare, 1800 besättningsmän vara 180 är kockar! 80.000 portioner mat per dag, egen butler, SPA, fitnesscenter, 4 pooler varav en för barn, bastu, klättervägg, minigolf, surfingbrädåkning, kortspel, bordtennis, basketplan, jacuzzi x 2 utanför däck med bara havet under,musicals, skridskomusicals, talkshow, balett, danskurser i flertal salsa, tango, slowfox, you name it, bibliotek, datastudio, kurser i klipp och klistra dvs klipp fåglar mm i papper någonting japanskt, vika servetter, mm. mm . Äta i den vanliga restaurangen (vita dukar vikta servetter och servitörer!) eller på 50-talsinspirerade hamburgerrestaurangen där personalen sjöng och dansade ur Grease eller japanskt eller amerikanskt eller tyskt eller ...! Allt ingick i biljetten förutom alkohol eller kolsyrade drycker! Pizzeria cafeteria condetoria osv osv.
Den "vanliga restaurangen åt man middag på antingen kl.18.00 eller 20.30! (Uppklädd vid två tillfällen) (Inga problem som fd "officershustru" återkommer till detta har jag diverse attiraljer i malpåsen)3 uppassare(suck) m,en vi var 8 par som bokat resa tillsammans och ingen av oss har mindervärdeskomplex och alla har vi rötter i myllan så lät mig berätta vidare sen......Hur som helst som jag inledde MÅSTE jag välja så blir det för min del ryggsäck och el Camino!!!! Men för mannen i mitt liv (återkommer om honom) ytterligare en kryssning!

Inga kommentarer: